2008-04-28

Stockholmsvistelse.

Efter att ha spenderat helgen i Stockholm är det alltid lika skönt att komma hem. Missförstå mig rätt, Stockholm är bra på alla sätt och vis och det är alltid skönt att komma hemifrån en stund. Men ingenting går upp mot känslan av att komma hem till sitt eget. Jag funderade på att skriva något om mina älsklingsställen men hade svårt att välja ut några. Men nu har det slagit mig. Mitt absloluta älsklingsställe är mitt hem, min oas. Där har jag mina saker, min säng, min soffa, mina 68 kvadrat. Ibland krävs att man kommer bort för att inse det.

Stockholm var i alla fall en trevlig vistelse och jag åker alltid därifrån med en mängd idéer och inspiration. Visst saknar man ibland att inte ha tillgång till alla de fina och annorlunda butiker man kan hitta där och inte i Göteborg. Jag önskar till exempel att ROOM aldrig hade slagit igen sin butik i Göteborg. Jag hann även med ett besök i butiken Spiti som jag aldrig varit i tidigare. Alla dessa vackra inredningsbutiker gjorde min längtan efter nytt överkast, nya kuddar och nya gardiner bara ännu större. Och givetvis påverkas jag av allt orientaliskt som butikerna numera frossar i. Jag vill ha min alldeles egen orientaliska oas på min balkong i sommar. Denna vecka får det nog bli en så kallad kärringrunda till tygbutikerna i Marks kommun. Där kan man fynda vackra tyger sjukt billigt. Det enda jag missade med min Stockholmsvistelse var loppisen på Hötorget. Det grämer mig lite.

Skulle gärna gunga runt i en sådan här denna sommar. Givetvis med alla kuddar i.

Foto: http://www.room.se/

Vackra parasoll som skulle vara alldeles perfekta till balkongen.

Foto: http://www.spiti.se/

1 kommentar:

  1. Kul att kika in och se din blogg, så mycket fina bilder på himla massa fina ting!!! Ska bli skoj att ses ikväll!!! Kram

    SvaraRadera