2008-04-14

Sovrumsdrömmar.

När vi flyttade in i vår lägenhet i somras så valde vi att tapetsera sovrummet med en tapet ifrån Sandbergs. Jag har länge varit väldigt förtjust i denna tapet och såg detta som ett tillfälle att äntligen få ha den i hela vårt sovrum. Jag bara älskar det fina skogsmotivet med rådjuren, fjärilarna och flamingosarna. Varje gång man tittar på tapeten kan man hitta nya små detaljer, vilket gör den väldigt spännande. Men ändå är jag inte riktigt nöjd. Sovrummet är idag väldigt ljust och vitt, så jag ångrar att jag valde den vita varianten (finns i flera andra färgställningar). Jag skulle vilja att det var lite mer murriga färger som ger värme och en ombonad känsla. Om det är något rum där man kan våga vara lite mer "mörk" i sina färgval så är det väl ändå sovrummet.
Men, projekt tapetsera om hela rummet, kommer nog inte att ske inom de närmaste året. Så för att "murra" till det lite får jag försöka ta till andra knep. Jag har funderat på att köpa ett vackert sidentyg eller liknande till gardiner. Planen är att låta göra riktigt breda längder och på så sätt ha gardinlängder längst hela fönsterväggen. Sängen (som idag bara består av en tygklädd gavel) ska få en sängkappa och ett nytt lyxigt tyg till sängaveln. Så jag antar att det blir ut och leta tyger framöver. På http://www.mimou.se/ finns det en uppsjö med bilder som inspirerar mig, den ena vackrare än den andra.


Bild: Sköna Hem, www.skonahem.se






Jag bara älskar detta sovrum. Såhär skulle jag vilja ha det hos mig med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar