2008-04-14

Mina darlings!

Det finns några saker i mitt hem som har hängt med ett tag och som jag absolut inte skulle kunna tänka mig att vara utan. Det är:

1. Mina två Irving-Penn- planscher. Fint inramade och på bästa plats ovanför soffan. Dom inhandlades på Umeå bildmuseum någon gång runt år 1999-2000. Jag har sedan dess letat efter fler men utan resultat.


2. Min Louis Ghost stol designad av Phillipe Starck för Kartell. Jag hade trånat efter denna stol en längre tid men tyckte att den kanske var lite dyr, men julen 2006 bestämde jag och sambon att skippa julklappar till varandra och handla sådant vi ville ha till hemmet istället. Det blev bland annat denna. Jag hoppas på att utöka min samling men än så länge finns det inte plats för fler.


3. Mina Kiss och Bajs-figurer. Barnsligt kan tyckas, men så är jag också barnsligt förtjust i dessa två alldeles underbara gosedjur. Kunde helt enkelt inte motstå dessa charmtroll när jag fann dem på Designtorget 2005 (om våran bebis kommer att få leka med dessa? Nej, de har sin alldeles speciella plats i stringhyllan, och där ska de förbli).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar