Visar inlägg med etikett Second-hand. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Second-hand. Visa alla inlägg

2010-08-18

Factory 20.

Jag fick via House Doctors blogg nys om detta fantastiska design-och konstkollektiv som kallar sig Factory20. Då bilderna och deras möbler är så otroligt häftiga måste även jag dela med mig av denna lilla pärla (synd bara att de befinner sig i USA). Det passar verkligen in i vintage- och industirlooken som är så inne för tillfället. Så vill man få lite inspiration så finns här MASSOR!




2009-03-08

Ny inspiration.

Denna byrå hittade jag på en secondhandaffär och den gav mig ny inspiration. Nu håller den på förvandlas till en klädbyrå till Ellys rum. Återkommer med resultatet.

2009-02-06

Casper James Design

flickr kan man verkligen förlora sig i tid och rum, här är platsen där man kan finna inspirationen. Bland annat fastnade jag för Casper James. Han är en Brightonbaserad konstnär som gör helt bedårande fina retrobilder på diverse djur (många ugglor). Han påminner mig en hel del om finländske Klaus Happaniemi. Förutom sina djurmotiv så är han väldigt intresserad av gamla föremål och en hejare på att inreda med vintage. Jag blir galet inspirerad av att kika på hans bilder!



Foton: CasperJamesDesign

2009-02-01

Det finns alltid något som kostar mer.

Kay Bojesens berömda apa kanske inte är så dyr ändå. På metropol såldes hans flodhäst (med en flisa i svansen) för 9600 kronor!

2009-01-27

Fyndat.



Ryamatta inhandlat på Kvibergs marknad till en kostnad av 200 kronor. Den flyttas runt lite i lägenheten men har legat både i sovrummet och numera i vardagsrummet. Önskar jag hade flera.

2009-01-12

Veckans fynd.


På Smyrna secondhand hittade jag denna dockvagn i lördags. Jag har länge letat efter precis en sådan (jag hade en röd då jag var liten). Tills Elly bliva stur får den tjäna som mjukdjursförvaring (jag vet, galet att en 7 månaders bebis redan har så många mjukisar). För 40 (!) kronor blev den min. Tjoho!