2009-01-07

2008 är till ända. Jag ska i sann mediesverige-anda göra min alldeles egen fem-i-topp lista över mina favoriter med året som gick. Här kommer den:

5. David Lachapell. Underbart knäpp fotograf var på Sverigebesök.





4. Sally Bazar. Butiken Sally Bazar öppnade på Ånäsvägen. En härlig liten butik med massa fint för normalstor plånbok.


3. Second-hand. Det bästa fyndet är det som man verkligen får leta efter. Jag gillar att flera second-hand affärer har samlats på ett och samma ställe ute på hisingen, bakom Backaplan. Enkelt och smidigt!


Mitt bästa second-hand fynd 2008. Trearmad lampa upphottad med nytt tyg.


2. Stickning. Jag stickade mig genom min graviditet och jag stickar mig in i 2009.




Foto: www.linneahantverk.se




1.Textil. 2008 var året då jag blev besatt av textil. Siden, sammet, mönstrat, enfärgat, dyrt, billigt. Vill ha, vill ha, vill ha!!!!

Foto: http://www.gardatextil.se/


3 kommentarer:

  1. Lampan var ju jätteläcker!!!! På tal om overheadmotiv har jag oxå funderat på det, men det är som du säger, man måste hitta motivet med stort M. Kram Kikan

    SvaraRadera
  2. Tjo skoj att ses idag! löser sig med mat o så för elly med hon har ju ändå vart sjuk nu! men kör på ändå ge henne bara yoghurtar o sånt smaskigt istället så hon inte tappar de där med mat :) kanske kan va bra?
    skoj att läsa din blogg me kram

    SvaraRadera
  3. Det var smickrande att få vara med på din lista! Tusen Tack och Bästa Hälsningar Linda

    SvaraRadera