2008-12-27

Nyårslöfte.

Ni som läser denna blogg har vid det här laget förmodligen förstått att jag är en ganska så ivrig människa som har svårt att komma till avslut i diverse fixa-hemma-projekt. Detta ska det bli ändring på. För första gången under mina 28 levnadsår så ska jag avge ett nyårslöfte som jag uppriktigt och ärligt vill hålla. Årets nyårslöfte består av fyra delar, dessa är: 


1. Att efter diverse måltider och småätande se till att skräpet INTE hamnar i diskhon utan direkt i papperskorgen. Som exempel kan nämnas äggskal, chipspåsar (jag är väldigt förtjust i chips, tror jag fått det av min mamma) och salladsrester.

2. Pappersinamlingspåsen, stolar som ska upp på vinden, skräppåsar och dylikt ska inte parkeras framför ytterdörren för att sedan stå där i dagar innan det hamnar på sin rätta plats. Nej, hädanefter kliver vi inte över saker i denna familj.

3. Nytvättad tvätt hamnar i garderoben, INTE i Ikea-kassen tills nästa gång det är dax att tvätta. 

Slutligen, punkten som legat som grund för hela nyårslöftesgrejen:

4. SE TILL ATT AVSLUTA PÅGÅENDE PROJEKT INNAN JAG STARTAR UPP NÄSTA  (se inlägg under Pågående Projekt för bakgrundsinformation).

I sann barnuppfostringsanda tänker jag ge mig själv en belöning (som en liten morot) när jag varit duktig på detta. Men jag har inte kommit på hur detta ska gå till än och vad belöningen skall bestå av. Någon med förslag? 

Slutligen hoppas jag alla får ett riktigt fint 2009 och att julen 2008 varit underbar. Det var i alla fall min.  

3 kommentarer:

  1. Du är ju för söt vännen! Det var bra nyårslöften tycker jag :-). Ska klura på moroten hihi!! Hoppas att lillstumpan mår bättre! Kramar från Maria

    SvaraRadera
  2. Härligt goda föresatser inför det nya året. Lycka till, och du kan ju alltid belöna dig med....en stor påse chips !!! Får du med dig Johan på dina goda idéer tro ????
    Farfar Janne

    SvaraRadera
  3. Hi hi! Kände igen mig själv på flera punkter...särskilt det där med diskhon...varför mellanlandar allt alltid där?? Jag tycker att du får köpa dig någon fin inredningsgrej varje gång som belöning :) Kram Kikan

    SvaraRadera