2008-12-19

Tänk om, inte nytt!

Det var precis vad jag gjorde när jag i lördags vaknade med en lösning på diverse barnsäkrat-hem-lösningar. Sambon åkte till repet med bandet och jag och Elly var kvar hemma. Först hade jag tänkt vänta in sambon så att han fick vara med och bestämma, men min iver tog överhand. Så operation möblera om i vardagsrummet inleddes (fortfarande iklädd nattlinne). Sideboarden som stått i sovrummet fick flytta ut i vardagsrummet och ersätta platsen för sideboarden i vardagsrummet. Den fick i sin tur sin nya plats som en tv-möbel och tv-möbel flyttade in i sovrummet. Man skulle kunna kalla det ett treskiftsbyte. Och vips så hade jag löst problemet med en låg tv-möbel med öppna hyllplan och lägenhetens största sladdtrassel (mycket spännande för en 6 månaders bebis). Nu är allt gömt inuti den "nya" tv-möbel. Snyggt och prydligt! Så, jag som gått och funderat på att köpa en ny tv-möbel sparade mig några tusenlappar genom att tänka om!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar