2008-12-09

Vad gör man när man har tusen ideér i huvudet och alldeles för dåligt tålamod? Det känns som min hjärna håller på koka över av alla pågående projekt och allt jag bara vill sätta klorna i. Jag har en förmåga att starta upp projekt som jag sedan aldrig riktigt slutför ordentligt. Till exempel kan nämnas några tygkorgar jag sytt till hallen. Jag satte mig en morgon full av iver att få ordning på hatthyllan (som formligen drunknade i sjalar och halsdukar) och började sy ett gäng tygkorgar av ett möbeltyg jag hade liggande på vinden. I min iver att se slutresultatet (samt att jag redan påbörjat projekt två och tre i tanken) sket jag i att fålla korgarna. Så nu står dom på hatthyllan halvfärdiga.

I samma veva som jag höll på med korgarna hittade jag en gammal lampa på en secondhand-affär. Jag skyndade mig till Sallys Bazar och inhandlade ett superfint grönt sammetstyg och bokstavligen sprang med vagnen hem för att starta upp projekt klä-om-lampa (Elly satt bredvid mig på golvet och var mindre nöjd över att all min uppmärksamhet gick till lampan och inte till henne..."här Elly, lek med ankan, mamma är alldeles strax klar...jag ska bara..."). Och visst, resultatet blev riktigt fint, men nu saknas bara slutfinnishen med en snygg franskant nedtill som måste inhandlas (lär förmodligen inte ske under detta året men lovar att återkomma med bild då allt är klart). Så, nu hänger en halvfärdig lampa i sovrummet (alldeles på fel plats också, för att orka ta fram borren och borra ett nytt hål i taket, ja det kan ta tid innan jag tar mig för att göra det). Och såhär håller jag på. Igår åkte jag till jobbet och köpte med mig målarfärg till garderobsdörrarna (som borde vara målade för ett år sedan). Jag planerar att inom en kort framtid införskaffa ett linneskåp som ska göras iordning till sovrummet. Jag antar att jag helt enkelt får acceptera att jag är lite rörig och att saker och ting tar tid. Men som jag brukar säga, den dagen jag inte har något att fixa med här hemma, då är det dags att flytta.

4 kommentarer:

  1. Lite pyssel varje da´ håller varje männska gla` Det är inte alltid målet som är viktigast utan resan. Ha en go dag!
    Sally

    SvaraRadera
  2. Jag tror att detta med att -vi gör det sen- är en typisk fotografsjuka. Idag går det lättare att ågärda än förr då man måste in i labbet och blanda skvabba, pjatta med små papperslappar i olika former på en ståltrån, fixa glansplåtarna (hu jeda mig) för att en del kunder skulle spegla sig i papperskopiorna. I den digoitala världen får man idag mer tid för det kreativa tycker jag.
    Saknar en del av dina bilder här Eva, finns du på någon annan adress också kanske?
    pappa B

    SvaraRadera
  3. Pappa B. Jag tror det skett ett missförstånd, den Eva du vänder dig till finns inte här. Nu är du hos Elin och läser. Även om jag uppskattar din kommentar, jag tror det ligger nåt i det du säger:) Må gott och fortsätt gärna läsa!
    Elin

    SvaraRadera
  4. Ser man på, jag trodde faktiskt att du var Eva Blixt? Men du är inte sämre för det. JAg kommer gärna att spionera på dig även framåt i tiden. Har ju lagt upp dig på min sida och då måste det ju vara något visst, eller hur? *S*
    Hittade dig hos Sally, den lilla rävungen...

    SvaraRadera