2008-12-19

Tidningsfrossa

Det bästa som finns är ljudet av posten som dimper ned i brevinkastet och man bara hör hur något tungt faller till hallmattan. Då vet jag precis vad som väntar, ännu en inredningstidning att sätta klorna i. Jag älskar att bläddra i alla tidningar och låta mig förföras av alla reportage och vackra bilder. Jag känner mig alltid så kreativ efter att ha bläddrat i dessa tidningar. Idag kom Sköna Hem (perfekt då jag ska spendera kvällen ensam då sambon har en spelning med bandet, än är Elly lite för liten för att få följa med;) och jag har fortfarande inte hunnit bläddra igenom Antik och Auktion. Jippie! Dilemmat med att prenumera på ett flertal tidningar är dock förvaringsutrymmet. Hur mycket jag än vill så har jag inte plats för alla tidningar. Detta har jag löst genom att klippa ut (gud förbjude!) alla de bilder och reportage som jag verkligen gillar och sätta in dem i plastfickor i pärmar. Sedan sorterar jag efter rum! Då kan jag alltid gå tillbaka och bläddra bland guldkornen. Det är även ett bra sätt att se vad man verkligen tycker om (speciellt jag som har tendens att låta mig förföras av vitt skilda stilar och epoker). Ett tips till alla med mycket tidningar och lite förvaring (dock sparar jag oftast en årgång innan jag sätter saxen i dem, kan inte riktigt med att klippa sönder tidningen då jag nyss fått den, den måste få stå och samla damm ett tag först). I helgen ska jag hoppa in och jobba i butiken. Ska bli så kul att åter få bläddra bland alla nya tapetkataloger och tyggalgar som jag missat under min mammaledighet. Så jag släpper julhysterin för ett tag och ägnar mig åt ögongodis istället:)

Inte världens bästa bild, men här är mina inspirationspärmar.

2 kommentarer:

  1. Jisses vad du är välorganiserad!! Här får man lära sig grejer hör jag. :-)
    /kusin vitamin

    SvaraRadera
  2. Håller med om att få en tidning i handen är underbart!

    SvaraRadera