2010-08-06

Magasin 36







I sommar gjorde jag och min goda vän Anna en tur ned till Skåne med siktet inställt på loppisar och några sköna butiker längs vägen. Vi hade planerat rutten och besökte bland annat Slottstallet, en bedårande butik mitt ute på den skånska landsbygden. Men, höjdpunkten blev en helt annan butik som vi inte hade med på våran måste lista (från ett tips av en mycket gästvänlig dam på ett av alla loppisställen). Vi fick förklarat för oss att Magasin 36 inte fick missas! Det skulle vara en upplevelse. Och vilken upplevelse sen! Jösses amalia! Där hade jag kunnat gå och bara njuta av miljön i flera timmar!
I det gamla saltglaseriet i Höganäs huserar nu Magasin 36. Den gamla (och stora) industrilokalen har fått sig en makeover och bidrar till den magnifika stämning som butiken har. Vid vårat besök var de i full gång med att bygga kafé och visningslägenhet på övervåningen. Så när allt är klar är besök nr. 2 ett faktum. Tyvärr verkar det inte som att butiken har någon hemsida (än i alla fall) men jag har lånat bilderna från deras facebooksida, och där finns fler vackra bilder att gotta sig i. Så mitt tips till alla som har vägarna förbi Höganäs är att ta sig tiden och stanna till på denna fantastiska pärla!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar