2010-08-07

Loppisrunda

Idag har jag och vännen Anna återigen varit på en liten loppisrunda. Denna gången hamnade vi i Vallda utanför Kungsbacka. Målet för turen var inget att hänga i granen, mest massa skräp. Visst att det är inne med gamla sockerlådor och annat som återfinns i gamla lador (ja, tänk om man hade turen att ha en gammal lada) men att ta 25 kronor för en pinne(?!) är ändå att gå förlångt (om någon förstår varför i all fridens namn man skall betala för en gammal täljd pinne så är ni mer än välkomna att förklara detta för mig). Hur som helst, charmen med loppisrundor är ju att man aldrig vet vad man kan hitta på vägen, och idag hittade vi en pärla! Fjällestorp Interiör, som butiken heter hade massvis med fint. Helt klart värt ett besök för alla som har vägarna förbi Vallda. Jag förälskade mig i en pall (inte helt olik Tolix-pallen men betydlig billigare och sååå fin) i en matt grå färg (har försökt hitta bild på den på nätet men förgäves). Den hade passat perfekt som sängbord men då hon hade bara 1 st. hemma så blev det ingen affär (dock bad jag henne kolla om hon kunde få hem 1 till, så jag hoppas hon hör av sig snart med goda besked). Då vi hade vägarna förbi Kungsbacka var det givet att göra ett besök på Marys House ( superfin butik med trevlig personal) och jag kom därifrån med tyg (linnetyg) till draperi för garderobsväggen till sovrummet. Så nu ska här sys!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar