2010-08-22

Åter i vardagen.


Då var helgen snart över. Det innebär att nu börjar vardagen på allvar. Elly har skolats in på nytt dagis och imorgon blir hennes första "riktiga" dag. Det blir även för första gången vi får känna på hur det kommer att gå att bo 2 mil utanför stan; vara tvungen att pendla samtidigt som vi har dagistider att passa. Är det detta som kallas för vardagspusslet?

Hur som haver, hösten blir i vanlig ordning fullspäckad. Vi försöker få till en kräftskiva här hemma till helgen (då det är den enda helgen vi kan på väldigt länge) och vi hoppas givetvis att många kan komma. Jag ser fram emot att få pynta trädgården med ljus och girlanger (det är det bästa med hösten, att det blir mörkt så man får tända ljus...allt blir så mycket mysigare då).

Jag har i alla fall fått mycket uträttat under veckan. Ellys rum är färdigtapetserat (utlovar bilder så fort det är helt klart) och sovrummet börjar sakta men säkert ta form. Idag har jag skruvat upp gardinstänger och hängt gardin i sovrummet (även här kommer bilder när allt är på plats).

Nu väntar jag bara på min lediga dag på torsdag. Då ska det shoppas gardiner, pynt, mys mm. Ååå, så skönt det ska bli att få lätta på plånboken;)
En liten förhandstitt från sovrummet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar