2009-02-06

Casper James Design

flickr kan man verkligen förlora sig i tid och rum, här är platsen där man kan finna inspirationen. Bland annat fastnade jag för Casper James. Han är en Brightonbaserad konstnär som gör helt bedårande fina retrobilder på diverse djur (många ugglor). Han påminner mig en hel del om finländske Klaus Happaniemi. Förutom sina djurmotiv så är han väldigt intresserad av gamla föremål och en hejare på att inreda med vintage. Jag blir galet inspirerad av att kika på hans bilder!



Foton: CasperJamesDesign

5 kommentarer:

  1. Detta gillade jag!
    Har du inventerat dina tyger?

    SvaraRadera
  2. åhh vad fint! honom gillar jag skarpt. Köper man på nätet då eller? Dyrt förstås?

    SvaraRadera
  3. jag gillar hur han har blandat de olika väggbonaderna på sista bilden. Sånt man aldrig skulle få för sig att göra själv för att man tror att det skulle se konstigt ut.

    SvaraRadera
  4. har ju försökt att säga att flickr är grymt! Men du lyssnar ju aldrig på mig...bättre då att du får upptäcka själv! "Kan själv" :)

    *j

    SvaraRadera
  5. Precis, kan själv:)
    Sally bazar; jag har inventerat tygerna och tyvärr lyser gröna nyanser med sin frånvaro. Så jag kommer nog in till dig någon dag och införskaffar mig lite frasiga sidentyger! Här ska sys kuddar:)

    SvaraRadera