2009-02-09

Samma runda varje gång.

Jag har åkt på en minisemester med Elly upp till Umeå. Det första som mötte oss när vi landade med planet var snö. Snö i massor! Vitt, vitt, vitt. Insåg rätt snabbt att jag saknar snön galet mycket. Världen blir så mycket vackrare som ett vintervitt vykortslandskap än som ett gråmulet och regnigt Göteborg. Om Umeå vinner på vintern så vinner Göteborg på våren. 1-1. Hursomhelst, vid varje Umeåbesök så brukar jag försöka hinna med att besöka några sköna inredningsaffärer, något som jag tänkte mig även denna gång. Dessa är:

  • Sköna rum. Synd bara att de flyttat ut från centrum, gör det hela lite krångligare att hinna med.
  • Mattex antik. Antikaffären som är belägen i en stor lada utanför stan. Där kan jag gå och strosa hur länge som helst. Har det mesta man kan tänka sig, både lite dyrare och lite billigare. Gillar framförallt deras osorterade övervåning där man verkligen får gräva sig fram till fynden.
  • Bildmuseet. Har ofta riktigt bra utställningar men jag gillar framförallt deras museishop. Böcker, planscher och vykort i massor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar