2009-02-12

Marknad i Marrakech



Jag har alltid velat åka till Marocko och staden Marrakech. Sambon har givetvis fattat att ändamålet med resan skulle vara marknader och shopping så han har avsagt sig intresset att följa med (dit får du åka med dina tjejkompisar, jag stannar hemma). Nu verkar det som att Marrakechresan börjar bli verklighet. Jag har tillsammans med vännen Sandra bestämt att våra 30-års presenter till oss själva ska bli en resa till landet och staden. Bara ett år kvar så är drömmen i hamn. Så, lagomt till min 29-årsdag för en månad sedan, fick jag mig en reseguide till staden och en härlig Marockans middag utav min medresenär Sandra. Ett år går fort och snart är vi där! Men tills dess får jag nöja mig med att inspireras i butikerna Ifni och Marrakech design i Göteborg.


Foto; www.voyages-photos.fr

1 kommentar:

  1. Jag längtar jag också! Ska bli så roligt! Can't wait!!!
    Kram Sandra.

    SvaraRadera