2008-11-22

Skrivbordsjakt

Jag har insett sanningen jag så länge försökt förtränga. Skrivbordet kommer att flytta ut i vardagsrummet. Som jag tidigare skrivit delar numera knodden och pappa på vårat extrarum, än går det bra men det är bara en tidsfråga innan det är ohållbart. Vi har testat att flytta in arbetshörnan i sovrummet (det gick en kväll, sen blev jag tokig när jag ville sova och sambon ville pilla med dator, snabbt som attan åkte skrivbordet tillbaka in i knoddens rum) och jag har mer eller mindre totalvägrat att ens tänka tanken på att ha arbetshörna och vardagsrum i ett.

Men, problemet måste få en lösning, och lösningen ligger i att införskaffa ett sjukt snyggt skrivbord. Ett skrivbord som är värdigt att stå framme och synas. Ett skrivbord med svarvade ben, lådor i bordsskivan och med små lådor (och kanske ett och annat lönnfack) ovanpå. Den perfekta platsen för mitt perfekta skrivbord finns redan, så nu börjar jakten på det perfekta fyndet! Jag antar att det är såhär att bo på 68 kvadrat.



Skrivbordet Two Tops Secretary av Marcel Wanders för Mooi, grymt snyggt men även sjukt dyrt.



Foto: www. stylehive. com

1 kommentar:

  1. Jag tycker vi bygger ett! Tobbe skulle bli överlycklig om han fick hjälpa till :-)

    SvaraRadera