2008-11-17

Barnsäkrat.

Det har just slagit mig. Jag har vit matta, lågt soffbord, öppna hyllor i tv-bänken, vaser på golvet, parkett i köket och hallen, golvlampor. Och jag har ett barn som börjat fara som en spoling runt runt i lägenheten i gåstolen. Jag bor definivt inte barnvänligt!

Det sägs att det finns inredning för varje fas i livet, experterna skulle säga att vänta med parketten tills barnen blivit stora, att drömsoffan förblir en dröm...i åtminstone 15 år till! Jag vill ha min vita matta och mitt låga soffbord kvar.Jag gillar inte att kompromissa när det kommer till mitt hem, jag vill ha det som jag tänkt det i huvudet (och där finns inte plats för smarta barn-lösningar). Men sanningen börjar så sakteliga gå upp för mig, så i några år framöver antar jag att mitt hem kommer vara lite mera sparsmakat (till sambons stora glädje?!) Så jag antar att jag numera är på jakt efter en ny tv-bänk, och att den vita mattan inte kommer att vara vit för evigt. Kanske är det inte otroligt om mitt konto kommer att belastas av vägghängda hyllor en tid framöver.

Snygga Tv-bänken Funk från David Design. Den hade jag gärna haft.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar