2008-11-08

Mönsterglädje!


Jag älskar mönster! Det är konstigt hur kroppen riktigt kan säga till när det är något man tycker om. Jag blir alldeles till mig av att springa på ett mönster som jag gillar. Det kan vara alltifrån föreställande motiv till mera abstrakta. Som tur är har jag privilegiet att arbeta med mönster dagligen (när jag inte är mammaledig det vill säga). Med jämna mellanrum kliar det ordentligt i fingrarna efter att bläddra i stora tapetkataloger och känna och klämma på papperet. Jag blir tokig av att inte längre ha stenkoll på alla nya vackra mönster som kommer ut i handeln.

Så gissa om jag tycker det är jobbigt att välja vad jag själv ska ha på väggarna, vilken stil jag ska rikta in mig på (återigen så skulle jag behöva flera bostäder för att få utlopp för allt jag tycker om). Därför ser jag till att samla på mönster, alltifrån stuvbitar av tyger till delar av tapetrullar plockar jag med mig hem (min sambo är mindre nöjd och tycker mest att det tar upp en massa plats). Vem vet, en vacker dag kanske jag får användning för allt som ligger och "skräpar". Här nedan följer några mönster som jag älskar men som det inte riktigt finns plats för hemma just nu.



Sandbergs nya barnkollektion Kaspar och Saga II. Underbart vackra barntapeter och tyger.

Osborne och Littles tapetmönster Summer Palace från kollektionen Vintage II är bedårande vacker!

Foto: www.osborneandlittle.com


Grafiskt vackert! Tapeten Marenka från Romo.

Foto: www.romo.com

1 kommentar:

  1. vilka häftiga tapeter! gillar speciellt den blåa och den här rosa kubiga längst ner.man får lust att använa båda två. tur för dig att du kan tapetsera hemma hos mamma och pappa också så får du ju lite utlopp för din tapetserariver. =)
    kram frida!

    SvaraRadera