2008-11-05

Äntligen tillbaka!


Så, efter ett alldeles för långt uppehåll i skrivandet tänkte jag försöka få igång bloggandet igen. Knodden är inte längre en liten knodd utan blir mer och mer en liten människa för varje dag som går. Nu är hon 5 månader gammal och lär sig något nytt dagligen. Det har varit ett extremt fokus på vår lilla dotter dessa månader men inredningstankarna har hela tiden funnits i bakhuvudet.


Innan knoddas anlände så hade jag en tanke om att inte göra iordning ett barnrum till henne. Då sambon är galet teknik- och musikintresserad har vårat extrarum sedan länge varit hans lekstuga. Jag har inte riktigt hittat en bra lösning ännu på hur vi ska få ihop både ett musikrum och ett barnrum i våran lägenhet. Därför skulle han få behålla sitt rum tills knodden blivit så stor att hon behöver ett eget rum. Men men, givetvis kunde jag inte låta bli. Så för några månader sen var jag bara tvungen att tapetsera om rummet och göra det lite mer tjejigt. Från vita väggar till stormönstrat!

Tapeten jag valde kommer från Boråstapeters kollektion ANNA



Så nu delar pappa och dotter på rummet, ingen bra lösning, men det får gå för nu. Jag är absolut inte klar med mitt piffande...men det känns i alla fall som att jag är på god väg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar