2008-05-15

Mera mönstrat.

Skippa fondtapeten nästa gång du ska tapetsera. Det tänker i alla fall jag göra. Fondväggen har hängt med ett bra tag nu och är ett alldeles ypperligt sätt att förändra ett rums karaktär på ett relativt enkelt och snabbt sätt. Men även denna trend har ett slut. Jag skulle gärna se att fler vågar sätta fondtapeten på alla väggarna! Tyvärr ligger projekt omtapetsering av vardagsrum en bit in i framtiden för våran del (även om jag velat göra om sedan dag ett, eftersom målaren lyckades vända tapeten uppochned....en smärre katastrof! Men efter mycket tårar och tandagnistlan har jag (nästan) vant mig vid detta faktum). Men vid nästa omtapetsering skall mönstret sitta på alla väggar, jag lovar. Jag har en viss förkärlek för de engelska tapetmärkena och här är två mönster som jag tycker om väldigt mycket och gärna skulle kunna få pryda väggarna hemma i vårt vardagsrum.

Tapet Marais från Mimou. Foto: www.mimou.com



Tapet Marenka från Romo. Foto: www.romofabrics.com

1 kommentar:

  1. Johannes
    Johannes 3:3;
    Jesus svarade (Jesus respondeu) honom: sannerligen, sanerligen, (verdadeiramente) jag (eu) säger dig: (digo-te) om (se) en (uma) mäniska (pessoa) icke (não) blir (for) född (nascido) pºo nytt, kan hon icks se (ver)Guds rike. (reino).

    Jesus svarade honom: sannerligen, sanerligne, jag säger dig: om en mäniska icke blir född pºo nytt kan hon icke se Guds rike:

    Televisão Portuguesa: http://www.manasat.com

    SvaraRadera