2008-05-06

Idétorka

Vad gör man när man lider av idétorka samtidigt som man är sugen på att pilla med nåt roligt projekt? Då förlossning närmar sig med stormsteg verkar det som om jag gått in i något slags vakum. Går mest omkring här hemma och gör ingenting (trots detta går dagarna oroväckande fort). Igårkväll gjorde jag iallafall ett försök genom att nåla upp 3 längder som nu bara skall sys och hängas på plats i sovrummet. Men inte ens det har jag tagit mig för att slutföra. Istället ligger de och tar plats i soffan. Jag har i alla fall lovat mig att de ska vara klara denna vecka (jag har ju några dagar på mig i alla fall).

Som jag tidigare nämde var jag på tygrunda i förra veckan och kom hem med ett fullkomligt oväntat köp. Efter att ha letat efter sidentyger med textur och i en härlig färg (typ orange, rosa eller gult) kom jag istället hem med ett vitt tyg med luftballonger i guld! Men jag kunde inte låta bli. Jag har aldrig sett något liknande i någon annan affär och jag blev helt enkelt förälskad (sen var det utförsäljning så det kostade bara 20 kronor metern...oförskämt billigt!). Så det ska bli mycket spännande att se hur det färdiga resultatet blir. Och blir det inte bra så har det i alla fall bara kostat mig 200 kronor. Om inte annat kan de få hänga över sommaren.

Foto: Elin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar