2008-05-02

Det värsta jag vet...

...är för tillfället svampmålade väggar (speciellt om de är målade i en härlig aprikos kulör).

Härom veckan skulle jag och sambon sätta upp nya tapeter i köket. Ivrig som jag är började jag givetvis att riva bort de gamla vitmålade tapeterna för att få ett bra underlag. Därunder visade sig en mycket vacker svampmålad vägg, i den härliga kulören aprikost! Mmmm, det var så man blev riktigt illamående innan arbetet var klart. Nej, hemma hos oss är svampmålade väggar helt klart förbjudet (även om jag under det glada 90-talet faktiskt själv svampmålade mitt rum hemma hos föräldrarna, i en engelskt röd ton. Självklart tyckte jag att det var riktigt, riktigt snyggt). Visst, trender och stilar kommer och går, jag inser att det finns en mycket stor risk att det jag har på väggarna idag kommer jag att skratta åt om 10-15 år. Men jag hoppas innerligt att det är någon som säger åt mig när jag nästa gång får för mig "att det där med svampmålade väggar var ju inte så tokigt trots allt!" Och skulle jag plocka fram den aprikosa kulören, så snälla...gör någonting!

Den svampmålade väggen i köket är på väg att försvinna med ny tapet. Foto: Johan Olsson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar