Idag har jag och vännen Anna återigen varit på en liten loppisrunda. Denna gången hamnade vi i Vallda utanför Kungsbacka. Målet för turen var inget att hänga i granen, mest massa skräp. Visst att det är inne med gamla sockerlådor och annat som återfinns i gamla lador (ja, tänk om man hade turen att ha en gammal lada) men att ta 25 kronor för en pinne(?!) är ändå att gå förlångt (om någon förstår varför i all fridens namn man skall betala för en gammal täljd pinne så är ni mer än välkomna att förklara detta för mig). Hur som helst, charmen med loppisrundor är ju att man aldrig vet vad man kan hitta på vägen, och idag hittade vi en pärla! Fjällestorp Interiör, som butiken heter hade massvis med fint. Helt klart värt ett besök för alla som har vägarna förbi Vallda. Jag förälskade mig i en pall (inte helt olik Tolix-pallen men betydlig billigare och sååå fin) i en matt grå färg (har försökt hitta bild på den på nätet men förgäves). Den hade passat perfekt som sängbord men då hon hade bara 1 st. hemma så blev det ingen affär (dock bad jag henne kolla om hon kunde få hem 1 till, så jag hoppas hon hör av sig snart med goda besked). Då vi hade vägarna förbi Kungsbacka var det givet att göra ett besök på Marys House ( superfin butik med trevlig personal) och jag kom därifrån med tyg (linnetyg) till draperi för garderobsväggen till sovrummet. Så nu ska här sys!
2010-08-07
2010-08-06
Magasin 36
I sommar gjorde jag och min goda vän Anna en tur ned till Skåne med siktet inställt på loppisar och några sköna butiker längs vägen. Vi hade planerat rutten och besökte bland annat Slottstallet, en bedårande butik mitt ute på den skånska landsbygden. Men, höjdpunkten blev en helt annan butik som vi inte hade med på våran måste lista (från ett tips av en mycket gästvänlig dam på ett av alla loppisställen). Vi fick förklarat för oss att Magasin 36 inte fick missas! Det skulle vara en upplevelse. Och vilken upplevelse sen! Jösses amalia! Där hade jag kunnat gå och bara njuta av miljön i flera timmar!Det blå radhuset!
Det har minst sagt varit lugnt här på bloggen ett bra tag nu. Jag har länge känt att inspirationen för att skriva inte funnits där, samt att tiden inte tycks ha räckt till. Men intresset finns ju där och bloggandet är ju ett perfekt sätt att få ned sina tankar och ideér på. Så jag funderar på att dra igång bloggandet igen. Det återstår att se hur flitig bloggare jag blir, men jag ska ge det ett försök till.
2009-04-15
Keramik som får en att drömma om sommaren.
2009-04-14
I väntan på balkongmys.
Idag var det 19 grader i Göteborg på eftermiddagen. Jag och en vän tog en långpromenad med picknick. Superhärligt! Våren och värmen gör att jag genast vill få ordning på balkongen så i helgen städade vi upp skräpet och slängde ut våra gamla utemöbler från IKEA som både varit obekväma och alldeles för stora för vår balkong. Så nu är jag på möbeljakt. Tills jag hittat vad jag vill ha letar jag inspirerande bilder på nätet. Här nedan är några: 


Foton; www.livingetc.com
2009-04-08
Inredningstrender.
Som sagt var, jag har varit på en liten inspirerande föreläsning. Det var butiken Dna i Göteborg som höll i taktpinnen och vi bjöds på lite rosa bubbel och söta kakor. Kvällens huvudattraktion var inredaren och stylisten Pernilla Åsberg. Hon skulle berätta lite om dagens största inredningstrender och hade kategoriserat dessa i fem; eco, maskulint, romantiskt, a budoir och lekfullt 80-tal. Alla kändes igen och man måste vara blind för att inte hitta referenser till ovanstående i verkliga livet. Eco-trenden med återvunna material och en tydlig koppling till naturen, det maskulina med svart och kromat, de romantiska blom-mönstren och den prunkande trädgården, a budoir med exklusiv sammet och siden och det lekfulla 80-talet med starka färger och det infantila. Hur som helst, vi fick se en hel drös av inspirerande bilder och det fanns något från varje stil som var tilltalande. Jag gillade eco- och a budoir-trenden bäst. Men vad fasiken, följer man bara hjärtat och plockar in sådan man gillar i sitt hem så blir det sällan fel. Oavsett och vilken stil det tillhör. Blandat är bäst helt enkelt!




Vilken bild som tillhör vilken stil får ni lista ut själv.
Foto;www.skonahem.se
Textiltips utan bild.
Ikväll har jag varit på en inspirerande föreläsning av Pernilla Åsberg, inredningsstylist. Mer om det senare. På vägen dit hann jag i all hast svänga in på Åhléns och tygavdelningen. Till min stora förtjusning hade de fyllt på sitt lager av alldeles underbara tyger som gjorda för sommaren. Jag har febrilt letat efter bilder att visa här på bloggen men utan resultat. Men de påminner mycket om Amy Butler´s tyger och mönster. Så bege er till närmaste Åhléns och låt er fröjadas. Jag funderar på att inhandla några olika mönster och sy kuddar till balkongen.



