2010-08-11

Kärlek!

Me likelike! Sådana här bilder får mig att smälta. Jag blir:

Lycklig
Kär
Längtansfull

Allt på samma gång!






Fler bilder hittar du på Mixr.

2010-08-09

Lo Bjurulf

Spana in den svenske stylisten Lo Bjurulfs otroligt vackra och häftiga bilder. Hon har gjort jobb för bland annat Ikea, Elle Interiör, NK Trend och Nordsjö. Vilket ögongodis!







2010-08-08

Regniga dag

Regniga söndag. Idag känns det som hösten har kommit.

Niki Jones överkast

Åhh, detta fantastiska överkast ger mig sådant Ha-begär! Det skulle passa perfekt i vårat nya sovrum!




Överkastet kan klickas hem hos Kung Karusell.

2010-08-07

Loppisrunda

Idag har jag och vännen Anna återigen varit på en liten loppisrunda. Denna gången hamnade vi i Vallda utanför Kungsbacka. Målet för turen var inget att hänga i granen, mest massa skräp. Visst att det är inne med gamla sockerlådor och annat som återfinns i gamla lador (ja, tänk om man hade turen att ha en gammal lada) men att ta 25 kronor för en pinne(?!) är ändå att gå förlångt (om någon förstår varför i all fridens namn man skall betala för en gammal täljd pinne så är ni mer än välkomna att förklara detta för mig). Hur som helst, charmen med loppisrundor är ju att man aldrig vet vad man kan hitta på vägen, och idag hittade vi en pärla! Fjällestorp Interiör, som butiken heter hade massvis med fint. Helt klart värt ett besök för alla som har vägarna förbi Vallda. Jag förälskade mig i en pall (inte helt olik Tolix-pallen men betydlig billigare och sååå fin) i en matt grå färg (har försökt hitta bild på den på nätet men förgäves). Den hade passat perfekt som sängbord men då hon hade bara 1 st. hemma så blev det ingen affär (dock bad jag henne kolla om hon kunde få hem 1 till, så jag hoppas hon hör av sig snart med goda besked). Då vi hade vägarna förbi Kungsbacka var det givet att göra ett besök på Marys House ( superfin butik med trevlig personal) och jag kom därifrån med tyg (linnetyg) till draperi för garderobsväggen till sovrummet. Så nu ska här sys!

2010-08-06

Magasin 36







I sommar gjorde jag och min goda vän Anna en tur ned till Skåne med siktet inställt på loppisar och några sköna butiker längs vägen. Vi hade planerat rutten och besökte bland annat Slottstallet, en bedårande butik mitt ute på den skånska landsbygden. Men, höjdpunkten blev en helt annan butik som vi inte hade med på våran måste lista (från ett tips av en mycket gästvänlig dam på ett av alla loppisställen). Vi fick förklarat för oss att Magasin 36 inte fick missas! Det skulle vara en upplevelse. Och vilken upplevelse sen! Jösses amalia! Där hade jag kunnat gå och bara njuta av miljön i flera timmar!
I det gamla saltglaseriet i Höganäs huserar nu Magasin 36. Den gamla (och stora) industrilokalen har fått sig en makeover och bidrar till den magnifika stämning som butiken har. Vid vårat besök var de i full gång med att bygga kafé och visningslägenhet på övervåningen. Så när allt är klar är besök nr. 2 ett faktum. Tyvärr verkar det inte som att butiken har någon hemsida (än i alla fall) men jag har lånat bilderna från deras facebooksida, och där finns fler vackra bilder att gotta sig i. Så mitt tips till alla som har vägarna förbi Höganäs är att ta sig tiden och stanna till på denna fantastiska pärla!




Det blå radhuset!



Det har minst sagt varit lugnt här på bloggen ett bra tag nu. Jag har länge känt att inspirationen för att skriva inte funnits där, samt att tiden inte tycks ha räckt till. Men intresset finns ju där och bloggandet är ju ett perfekt sätt att få ned sina tankar och ideér på. Så jag funderar på att dra igång bloggandet igen. Det återstår att se hur flitig bloggare jag blir, men jag ska ge det ett försök till.

Det har hänt mycket sen sist. Den största och kanske viktigaste förändringen är att vi flyttat. 68 kvadrat lägenhet har blivit 105 kvadrat radhus (bloggen behåller det gamla namnet). Jag älskar det och det känns 100 procent rätt att testa på radhuslivet (jag är uppvuxen i radhus och har under hela min barndom sagt att jag inte vill bo i radhus, varför vet jag egentligen inte, men antar att det är någon form av jag-vill-inte-göra-som-mina-föräldrar-fas). Då vi bara bott här drygt en månad finns det mycket att fixa med. I går avslutade jag tapetseringen av sovrummet och näst på att göra listan är min lilla hobbyhörna. Så, jag ska göra mitt bästa för att dela med mig av projekt radhus och alla mina andra tankar. Nu kör vi!

Tapeten jag har satt i sovrummet. Den heter Kina slott och kommer från Sandbergs.