"Minimalism hates ornaments but ornaments love minimalism"
IMM Cologne Designfair 2009, Tyskland.
2009-01-26
Dagens citat
Etiketter:
Tänkvärt
2009-01-25
Åhléns designtävling.
Åhléns designtävling 2008 har resulterat i tre härliga mönster som nu finns att köpa på varuhuset. In the fig tree, Hildasia och Fantastica (varav den sistnämnda är min favorit) heter mönstren och är skapade av tre olika formgivare. Jag har funderingar på om Fantastica kanske ska få bli sovrumsgardiner hemma hos mig, men jag har inte riktigt bestämt mig än. Efter att ha bytt gardiner tre gånger under det gågna året känner jag att jag vill vara riktigt säker på min sak innan jag slår till. Normalt brukar jag veta hur jag vill ha det, men sovrummet har varit en riktigt svår nöt att knäcka. Jag börjar förstå hur dom med beslutsångest känner sig.
Fantastica designat av Kicki Edgren Nyborg.
In the fig tree designat av Birger Lipinski
Hildasia designat av Boel Jansson.
Bilderna kommer från www.ahlens.se
2009-01-22
Via Emmas blogg hittade jag till den Barcelonabaserade designbyrån Alan the Galant´s. Helt underbara mönster. Jag är förälskad och skulle mer än gärna ha någon av deras tapeter och mönster hemma hos mig. 



2009-01-21
2009-01-20
Sänggavel
Jag har aldrig riktigt varit nöjd med vårat sovrum. När tapeten som jag suktat över under så lång tid äntligen hamnade på väggarna i sovrummet skulle det visa sig att den inte alls gjorde sig så som jag hoppats. En vacker tapet men alldeles för vit och kall för att göra sig i sovrummet. Så jag har kämpat med mysfaktorn i ett års tid. Dock känner jag mig lite splittrad med hur jag vill ha det. Jag vet i alla fall så mycket som att sänggaveln skall göras om så fort jag kan bestämma mig för vilken stil jag ska satsa på. Så tills jag får ett tecken...här kommer lite inspirerande sovrumsbilder.
Lappat?
Svulstigt?
Exotiskt?
Mönstrat?
Filt?
Bilderna kommer från www.livingetc.com
Etiketter:
Sovrum
2009-01-15
Hotel Fox
Jag och sambon har länge funderat på att ta en weekend till Köpenhamn och bo på hotel Fox. Än har det inte blivit av men känns som ett måste vid nästa tripp till grannlandet. På Fox hotel hittar du 61 rum, 21 konstnärer och 1000 ideér. Varje rum designat av en konstnär, det ena knasigare än det andra. Priset är inte dyrare än ett hotel i medelprisklassen, så varför inte göra boendet lite extra intressant. Enda risken är väl att man stannar inne på rummet hela vistelsen, fast å andra sidan kan ju det vara rätt trevligt också!










Foton; www.hotefox.dk
Etiketter:
Sovrum
2009-01-13
Av väskor får man aldrig nog.
Ett stort ha-begär får jag när jag ser denna nya väska från Sandberg tyg och tapet. Den görs i Sandbergs två mest populära tyger Asta och Leonard och finns i tre färgställningar. Vill ha! Vill ha! Vill ha!
Etiketter:
Ha-begär
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)