2010-09-27

Min favorittapet åter i produktion.


De senaste två veckorna har varit en hektisk period för min del (men oj så rolig). Först styrde jag kosan mot Norrköping för att hälsa på två väldigt goda vänner. Vi har som tradition att alltid träffas 1 gång per år för att "catch up". Mycket skratt, vin och svamp ( hittade ca. 9 kilo kantareller i de östgötska skogarna) var vad helgen bjöd på.

Sen var det bara att åka hem och packa om väskan för konferens i Istanbul(!) med Boråstapeter. Oj, vilken häftig stad! 14 miljoner människor, konstanta bilköer och en fantastisk historia. Det är en stad som måste upplevas på plats för att man ska förstå! Jag kan varmt rekommendera ett besök (men se till att planera in transportsträckorna i tidsplanen, Göteborgstrafiken är obefintlig i jämförelse).

Hur som helst, på konferensen fick vi ett smakprov på kommande kollektion från Cole and Son. Och där var den! Tapeten jag letat mig fördärvad efter då det blev klart att vi skulle flytta till radhus( jag hade sett en bild i en tidning men kunde inte känna igen motivet). Jag fick krasst konstatera att det inte var någon som kunde kännas vid motivet och då också helt enkelt acceptera att tapeten inte skulle bli min.
Men nu visade det sig att det var ett gammalt mönster från Cole and Son som de ska ta upp i produktion igen. ÅÅÅHH, vilken lycka! Så fort den är ute på marknaden är det jag som tapetsera hallen på övervåningen. Jag bara längtar!
För att se tapetens hela motiv, klicka här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar